Új válasz 
 
A téma értékelése:
  • 1 Szavazatok - 5 Átlag
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dubstep
2009-10-04, 10:03
Üzenet: #1
Dubstep
Dubstep

Súlyos szublöket variánsok

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer a basszus, a riszáló ritmus és a nyájas vokál. Az urbánus kicsavarás és újrakonfigurálás után a meggárgyult basszus feszengve ugrott félre a sasszézó pergők elől. Megszületett a 2step garage morcos külvárosi kisöccse, a dubstep. Ennek immár nyolc éve.

Mi a…

Az elmúlt időben a drum and bass és a breakbeat jócskán veszített a régi lendületéből, ami nem azt jelenti, hogy kevésbé népszerűek, hiszen hétvégenként a lakosság nagy része a bucskázó ritmusokra ropja a szórakozóhelyeken. Inkább kezdeti innovatívitásuk fulladt lustán sertepertéző önismétlésbe. Sokan nyíltan kijelentik, hogy a breakbeat teteme felett egyfajta hibrid house ül halotti tort. A sok friss gondolatra éhes, törtektől nem félő zenefüggő úgy érezheti jókora renomévesztés érte a szaggatottabb ritmusokat, amire az állandóan electro-nak nevezett electro house által okozott rettenetes képzavar teszi fel a i-re a pontot. Vajon van új a nap, illetve a föld alatt? Misztikum és vakon tapogatózás biztosan.

Lassan-lassan a világ is ráharap a hosszú évek óta egyszer letaglózva, máskor botladozva dagadó dubstep jelenségre. A miért megválaszolása előtt viszont inkább a “Mi a frász az a…” kezdetű, kevésbé sem fontosabb kérdésre összpontosítsunk. A notórius Freee olvasók találkozhattak már a kifejezéssel, mivel több tucat lemezkritikában felbukkant az elmúlt években, de azt hiszem először 2003-ban a 2step Dance Lexikonnál tértünk ki rá egy bekezdés erejéig, mint a tetszhalott UK garage lehetséges jövőképére. Szerva itt, csere ott, ezúttal mi kutatunk a garázsban a sötét tesó hatáskörét vizsgálva.

Impulzusok

Az Egyesült Királyság talán leghíresebb exportcikke a zene. Az egész világra eljutó egyedi stílusok közül valami hatalmasat robban, valami csendben pukkan egy külvárosi sikátorban. Úgy tűnt a 2step vagy UK garage lesz a punk, a uk hardcore, a drum and bass vagy a breakbeat után a következő nagy bumm, mégis a fekák after party zenéjét gyorsan csonkig égették. Tengerentúli fricskákat kaptak az angol hip-hop miatt, mert az amcsik szerint Európa nem hiphoppal kel és fekszik, nem érzik a stílust. Lássuk be, igazuk van, az öreg kontinensen a reppelős vonal nem népzene. A dac felhevítette a hidegvérű angolokat és egy igazi multikulti riposzttal rukkoltak elő. A telivér kaliforniai R&B dívákat house-szal és urbán zenével táplált vagányokkal házasították. Megszületett a pumpáló, iszonyat basszusfutamokkal gyomrozó, vidáménekes garage. A hamisítatlan nemzeti találmányt pozitív vibrációja miatt gyorsan felkapta a média és pikk-pakk befulladt. Úgy is mondhatnánk, hogy a gyorsan jött hírnév és csillogás miatt kokainba és pezsgőbe fulladt a kísérlet, amit a nem kívánatos elemek által bevonzott rendőrség csak bevégzett: sorra zárták be a UK garage esteket. A hangalkímia, mely sikerrel kötötte meg a technoid felfogású lélektelenségbe színt hozó éneket és a jungle szub fúziót, szétesni látszott. Szerencsére egyes elemei önálló életre keltek: a UK garage egy ideig megmarad a rádióknak és toplistáknak, de mire teljesen kihunyt a fénye, egy újabb generáció megmentette a mutálható részeket. A Dreem Teem-en, EZ-n és más minőségi garage előadókon szocializálódott réteg változatos zenei háttérrel szállt be a játékba. A West London broken beat brigád, Miss Dynamite, Zed Bias friss broken történetei, Steve Gurley zsenialitása (Foul Play), Zinc drum and bass-ben gyökerező múltja és jelene vagy a légkörben mindenhol lebegő house mind hatással volt egy új generációra.

To Shape The Future

Oris Jay az északi Sheffield-ből drum and bass producer szeretett volna lenni, de túl későn kapcsolt, így lekésett a nagy robbanásról, ezért 1996-tól másfelé próbálkozott. El-B aka Lewis Beadle Noodles-szel karöltve a Groove Chronicles pszeudó alatt ontotta magából a vokálos, jazzes garázsait, a bölcs Benny Ill és barátai Horsepower Productions néven kezdtek alapozni, Wiley (Pay As You Go) a szövegelős oldalról érkezik, a dél-londoni Croydon-ban megszületik az Ammunition csapat, Steve Goodman (Kode9) és Martin Clark (Blackdown) pedig dokumentálnak mindent. Talán ők tehetnek leginkább arról, hogy most azon tűnődöm, hogyan lehetne a legrövidebben bemutatni egy új stílus történetét dióhéjban. Mindnyájuk megérdemelne egy kimerítő mélyinterjút, de nincs olyan érdeklődő, aki első zsuppra nyakig szeretne süppedni az információban. Kezdjük tehát módjával.

A “Velvet Room”-ban még mielőtt bárki azon agyalt volna, hogyan nevezzék a zsenge hajtást, 1999-2001-ben az emberek csak eljártak a bulikra, ahol színes kavalkád kúszott az éterben. Négypernégyek pattogtak a mélyládákból, hogy utána Zinc breakbeat garage-ja vagy DJ Narrows partyrave-je pattogjon együtt egy selymes garage-al, Zed Bias-féle broken beattel, hogy Mr Oizo “Flat Beat”-je, a “Dooms Night” vagy a 187 Lockdown adja ismét a kegyelemdöfést. Színes, változatos korszak volt, melynek vibrációja a mai dubstepper londoniak zömét már tiniként elcsavarta. A dubstep névtelen, tipegős kiskorában sokkal inkább hasonlított egy, a kortársai esszenciájából táplálkozó egyéniségre, aki mindent fordítva próbál megoldani. Szerencsére a tapogatózás mögött komoly alkotók tudatos munkája bújt meg. Így született a későbbiekben valami, ami a garage lüktetésével, a drum and bass basszusaival, a dub elmélyülésével és a breakbeat/jungle dobkezelésével operált, de ennél jóval árnyaltabb a teljes kép. Stúdiónkból kitekintve lássunk egy gyors körkapcsolást.

Több, mint 2step

A gyökereket kutatva beleszaladhatunk Phutuistix (Zed Bias, DJ Injekta) Matrix EP-jébe, KMA Re-Con Mission EP-jébe és egy rakás finomságba még a Locked On kiadónál. Zed másik haverja sem tétlenkedett. A dél-londoni El-B vokálos oldalát még a Groove Chronicles-ben élte ki, majd történelmet írt, amikor a jazzy 2step környezetet súlyos szubokkal ötvözte (Stone Cold, 1998). 1999 végén a vokál sávokat kidobálva teret hagyott a berlini Basic Channel iránti rajongásának is, amikor Jay Da Flex-szel karöltve megszületett a Ghost kiadó és a nu-dark swing, ami ténylegesen már a dubstep alapja (Ghost 001: El B-The Club, J Da Flex-Bison). A garage játékosságába mártott pergődobos riszálást komor szub löketekkel kiegészülő, dub felé hajlló minimalista, visszhangos monotónia írja le a nu-dark swing-et, érdemes a talán legismertebb kiadványt, a 2002-es Ghost004-es El-b “Buck n Bury”-t elkapni. Közben Sheffield-ben, a másik vonalon Oris Jay más néven Darqwan dobbasszusról lecsúszott alkotói kényszerét 2step garage környezetbe vezette. A 138 BMP-es tempón a basszus vibrálása és az egyedi pattogó dobok adtak a jungle-lel egyenértékű energiát. Ezzel ő és később kiadója (Texture) lett a breakstep egyik megalapozója (megemlítendő barátja, Lombardo is). A breakstep a dubstep és breakbeat garage házasságából született, feszes jungle dobbal zakatoló basszus vonat. Folytatva a körkapcsolást, tudósítónk a dzsunglista Zinc-nél áll meg, aki a fergeteges “138 Trek” sikerén felbuzdulva Bingo Beats néven breakbeat garage kiadót alapított (2000), mely idővel a breakstep felé konvergál (pl. Bingo Beats 018 2004-ben). A négy lemezt megérő Hardcore Garage kiadó szintén hasonlóval próbálkozott, csak MC-ket is igénybe vett. A történet folytatódik, mivel kulcsjátékosok rejtőznek még a homályban…

A UK garage hagyatéka, a gyors ritmusok felet zakatoló MC szövegelés sem múlt ki nyomtalanul. A londoni cockney szlengbe oltott jamaikai patois rideg, realista utcai bölcseletei tovább éltek a Pay As You Go kartel zenei masszájában is. A kísérletező UK garage ütemekért felelős csapat olyan neveket takart, mint a kiváló Dump Valve (2001) kiadó alapítója DJ Target, a központi szerepet vállaló Rinse FM kalózrádió kapitánya Geeneus, az 1997-ben úttörő garage dj, Slimzee, vagy a hat MC-ből a későbbi grime producer Wiley. A Dump Valve is megér egy misét, sokat remek instrumentált adott a dubstep társának számító angol hiphop és dubstep keverékének, a grime-nak. A low budget szintihangokból, sampling cd-k összelopkodott nagyzenekari betétekből, keleti hangokkal és nyers, kövér szubszónikus (főleg triangle és pulse) hullámformákból összehordott, primkó szerkezetű tempós stílus, a UK garage leszármazottja, mely mellé bónuszként színpadi szövegelés is dukál (Target-Earth Warrior, Wonder-Asia és Avenger, Geeneus-Grand Theft Auto pl.). Az induló liga lassan teljes már, csak a legfontosabb maradt vissza.

A dél-lodoni Croydon lett végül a dubstep bölcsője, ahol a 2001-ben az Ammunition csapat a legbetegebb garage hangzás törzskönyvezésén dolgozott. A major kiadók világából érkező Sarah Lockhart és Neil Jolliffe egy komoly bázis szeretett volna létrehozni az új generációs hangzásnak. Amellett, hogy az alkotókat tehermentesítették a hónalj alá csapható mennyiségű white label-ek boltokba cipelése alól és gyártást, disztribúciót, grafikai tervezést vállaltak, jócskán kivették a részüket a művészi oldalból is. A tucatnyi újiskolás címke menedzselése mellett (Ghost Tracks, Sidestepper/Zed Bias, Texture, Bingo, Runnin/Zinc, Naughty/Hype Road, csak a jéghegy csúcsa) Sarah fűtötte be a fantasztikus Souljah-t, míg Neil nevéhez sem jelentéktelenebbek köthetőek, mint a Tempa, Shelflife és Vehicle. Steve Goodman aka Kode9 és Martin Clark aka Blackdown fantasztikus írásai a Hyperdub site-on ugyanannyira fontosak, mint Steve és Sarah találmánya, a mérföldkő jelentőségű, kiadatlan számokat és ismeretlen alkotókat bemutató dubplate.net. Nem elég? A méltán patinás Velvet Room-ban beindul a legjelentősebb heti klubest, a FWD> és nem utolsósorban az XLR8R magazinban ők nevezték először dubstepnek a hibrid zenék sokaságát. Belendült a szekér.

2004, a szuburbán szubok

Az unatkozó betondzsungel felett rasta ritmusokba fojtott füstös kompozíciók kezdtek terjedni. A Croydon-ból származó Horsepower Productions (Benny Ill, Nassis és Lev Jr alkotta, El-B mellett a legfontosabb korai dubstep trió, 2002-es albumuk az első dubstep LP) és a mára egyeduralkodóvá vált Tempa árnyékában feltűnt a Big Apple Records. A garage lemezbolt és a felette levő stúdió igazi gócponttá vált. Itt tűnt fel Dabb Harrison és Arthur Smith (Mentha, Artwork, 187 Lockdown, DND csak pár név a tucatnyi pszeudóból) a későbbi Rinse FM rezidens tizenéves Hatcha és MC-je Crazy D, 2002-ben ide ugrott be első szerzeményével a tizenhat éves Skream és Benga, de a súlyos rasta elemeket és jungle súlyosságú mélyeket osztó minimalista Digital Mystikz (Coki, Mala és néha betársuló Loefah) is náluk bukkant fel először.

Itt már teljes nyugalommal beszélhetünk dubstepről, pedig a FWD esték eleinte breaksteptől voltak hangosak. A két bázis mellett említést érdemel Plastic Man (Richie Plastikman Hawtin rosszallását figyelembe véve 2006 óta Plastician), aki évek óta a legjobb DJ-nek számít és a grime-dubstep tengely nagykövete. A Virus Syndicate motorja Mark One is grime vonalon erősít, míg a Slaughter Mob (Halo Beats) csapat a dubstep sötétebb oldalát képviseli. Ők hárman kerültek fel 2004-ben Squarepusher Rephlex label-ének első, a stílusnak adózó válogatására, a Grime-ra, mely így az electronica hallgatóságához eljuttatta a szubszónikus zenéket. 2003-ban a kalóz Rinse FM teret adott a grime mellett a dubstep pioníroknak is, amivel saját hangzásukat juttathatták az éterbe többek között Hatcha, El Sid+Paul Rose (a többszörösen jelentős Hotflush vezetői), Search&Destroy (breakstep harcosok, később a Destructive és Pitch Black alapítói), Distance (nagy tehetség, 2007-ben egy közepes LP-vel a Planet Mu-n), Quiet Storm (breakstepper, a Storming és Dub Police futtatója), Plastic Man és sokan mások. Ugyanekkor elindul a 1xtra-n az Underground Knowledge J Da Flex vezényletével, mely három évig tartotta az ujját a dubstep pulzusán. 2004 volt talán az első áttörés a sötét garage leszármazott pályafutásában, mivel egyre komolyabb bázissal rendelkezett és kezdte kinőni dél-londoni szülőhelyét. Újabb fejezethez érkeztünk.

A Tempa második válogatása a Tempa Allstars Vol.2 rettenetesen jó zenéket sorjázott ezzel bizonyítva, hogy még mindig ők a mérvadóak. Feltűnik a Boka, Tectonic, Southside, A.R.M.Y., Terrorrythm, Urban Graffiti, Contagious, és számos másik label. Beindul a DMZ reaktor (a Digital Mystikz kiadója és klubestje, talán a legfelkapottabb név a szakmában), a Grime II Kode9-nal és a DMZ csapattal súlyt le, megjelent Mark One albuma a Planet Mu-n, amely ezután igen jelentős megjelenésekkel száll be a ringbe, Skream elterjeszti első mixét, amely csak kiadatlan zenékből áll és sokkolja a szcénát. DJ Pinch és barátai megrendezi Bristolban az első igazán komoly partyt (Subloaded), és megjelenteti az IDM és dubstep között egyensúlyozó, fergeteges Vex`d duót, a Hotflush felfedezi Toasty-t (a Knowledge megrázta a szcénát) és megrendezik az első Dubstep Awards-t. Igen komoly évet zárhatunk, de nincs megállás 2005-ben és utána sem…

2005, a globális fertőzés

Kode9 feléleszti a Hyperdub-ot, mint kiadót és 2006-ban két igen fontos megjelenést zsákol (Burial album, Kode9+Spaceape album), elkészíti az első dubstep videoklipet (9 Samurai) és szerepel a 2006-os Children Of Men filmzenéjében. Skream grime-ba hajló “Midnight Request Line”-ja végigsöpör a zenei életen, elsőként kitörve a dubstep szcénából és 2006-ban a Tempa egyik legtöbbet foglalkoztatott alkotója lesz sok új és évek óta porosodó trackjének kiadásával. Az alig húsz éves srác Fruity Loops-ban készülő, sokszor a primitívség határait súroló wobbler-eivel (fortyogó basszusokból álló bólogatásra késztető, egyszerű darabok) a legünnepeltebb sztár lesz. A Hotflush-nál felbukkanó Scuba, a halfstep (140 BPM-es tartományban lefelezett ritmussal terebélyesedő, inkább hiphop-ra hajazó dubstep újiskola) irányzat nagymestereként lép színre. Fél év múlva kiderül, a tiszta szerkezetű, itt-ott elektronikába és ambientbe hajló számokért a kiadó egyik tulaja, Paul Rose a felelős. Emellett a Hotflush ismét hatalmas arcot fedez fel Boxcutter képében (egy évre rá durran a zseniális Planet Mu-s “Oneiric” albuma), majd 2005 végén újra három Dubplate Awards kategóriában arany bezsebelése után a kiadó átalakul. Elérhetővé válik Vex`d mérföldkőnek számító nagylemeze (Degenerate), a Search&Destroy szub frekvencia specialista duó Destructive kiadója rögtön egy albummal indít, majd kiadják az egyik legjobb mixlemezt is. Az új alakok, mint a HENCH (Headhunter, Wedge, Whiteboi, Komonazmuk, stb..) csapat Bristolból új színnel töltik meg az étert. Igen jól alakul minden 2005 vége felé, amiről meg is győződhetünk a Breezeblock-os Mary Anne Hobbs “Dubstep Warz” című műsorának visszahallgatásával. 2006 januárjában felvonult a szcéna krémre, aminek apropójából az év végére a Planet Mu-n lemez is született Warrior Dubz címmel. A Tempa karrierje töretlenül ível felfele, egymást érik a kiváló korongok, azonban 2006-ban változik a helyzet. 6 év alatt 15 megjelenést és négy albumot adtak ki, majd 2006 után öt album és 14 maxi következik. Új szelek fújnak, felfutott a kiadó, nagyobb a kereslet mégis sokan úgy vélik a kevesebb több lett volna.

2005-ben a dubplate.net bezárt, a hatalmas űrt a horvát Dubway által indított dubstepforum.com próbálja csökkenteni. Mára több ezer regisztrált taggal a dubstep legnagyobb fórumává nőtte ki magát, amit az Ammunition meg is akart vásárolni. Mivel nem adták el nekik, 2007-ben szerencsére ismét megnyílt a dubplate.net. A dubstepforum-nak köszönhetően a dubstep nemzetközivé vált, sok producer itt mutatta meg első számait, komoly barátságok születtek, melyből újabb és újabb kiadók, bulik és megjelenések következtek. A finn Tes La Rok, a dán Ohoi, a holland EVS, a spanyol 23Hz+Numaestro, az amerikai Djunya és Parson csak pár név a sorból… A 2003-as londoni mozgalom mára globális földalatti szektává nőtte ki magát, ahol az urbánus hangmágusok szorgalmasat terjesztik a hitet. A Barefiles a dubstepforum-hoz hasonlóan oroszlánrészt vállalt a globalizációban avval, hogy az elsőszámú dubstep mix archívummá nőtte ki magát. A kis londoni kalózrádió, a Rinse FM Deapoh segítségével lett világszerte az elsőszámú dubstep adó és számos másik műsor kapott helyett a srác webhelyén (Sub FM, Streamizm, Kiss100, Radio1, stb…). Hatása felbecsülhetetlen a Kiss FM és Radio1 mellett, de fontosságát jellemzi, hogy az Ammo csapat ezt is fel szerette volna vásárolni. Deapoh nem adta el munkája gyümölcsét, ezért a csoport néhány homályos manőverére reagálva bizonytalan ideig levette a teljes archívumot.

Földkörüli pályán

Itt tartunk ma. A kezdeti maroknyi címke mellett mára közel száz kiadó indult be világszerte és szinte hetente indul egy újabb. Minőségük sokszor jócskán megkérdőjelezhető, mivel napjainkban is csak maroknyi megbízhatóan termelő labelt jegyezhetünk és sokszor az igazán egyedi matériák meg sem jelennek, illetve nem teljesen vegytisztán illenek a dubstep kategóriába. Néhányan megpróbálják a hangzást körülírni és kontrollálni, hogy kordában tartsák hasonló módon, mint anno a drum and bass kialakulásánál. A mérvadó dj-k dubplate-ektől (exkluzív, kiadás előtt vagy le sem szerződött zenék) terhes mixeikkel mérföldekkel előzik meg a halandó dj-k népszerűségét. Viszonylag kevés igen jó heti megjelenés mellett kétségtelen, hogy mennyit ér csak kiadott zenékből történő szelektálás. A kulcsproducerek (akik persze a kiadóktól függenek) csak egy szűk körnek csepegtetik a legfrissebb zenéiket, melyek nem ritkán soha nem kerülnek a boltok polcára, így a szcéna könnyen irányítható. Viszont a minőségi kontrol kétélű fegyver, mely gyakran belterjességhez és uniformizációhoz vezet. Ami a klasszikus drum and bass érában lehetetlen volt, az a digitális dubplate-ek és a netes globalizáció korszakában pofonegyszerű. A sok önfejlődő lokális scene gyakran sajátos aspektusban közelít, amiben a világutazó londoni dj-k is megmártózhatnak, formálódhatnak.

Fontos volt részletesen foglalkozni a dubstep kultúra kezdeteivel, mert 2000-2004 között eltérő hangzás dominált, mint utána. Ahogy egyre több producer és kultúra szállt a ringbe, a cikkben korábban definiált sokdalúság egyre szikárabb, minimalistább lett, majd a bar-onként egy pergődobot biccentő halfstep és a wobblerek beköszöntével új korszak kezdődött. A depressziós, mély basszusokkal tüdőző lassú folyamokkal félreérthető, gyakran csak nagy hangrendszeren kel életre, de tagadhatatlanul akadnak ötlettelen, primitív dj tool-ok is. Tetézésként a két-három hangból, alap hullámformákat LFO-val moduláló, ugató vagy görgő szubokkal tunyán terpeszkedő panelzenéket időről-időre másolási láz követi. A táncparketten leginkább a lábnak és nem az agynak kedves, nem túl komplex dolgokra lesz mindig nagyobb igény. Nem egy stílus végét jelentette a jelenség, de egy sokoldalú, fiatal irányzat csaknem jár úgy, mint például felmenője, a garage.

Hogyan tovább?

Van ellenszer. Az újabb iskolás, halfstepet ellensúlyozó, reggae és dancehall elemeket osztó gyorsabb darabok kirángatnak a meditatív zónából, ezen felül a szinkópázó shuffle ritmusok, a breakstep mutációk, az ambientbe hajló IDM-es, electrós variánsok vagy minimál technós megmozdulások mind a mai sokszínűséget jellemzik. Legnagyobb örömömre 2005 óta egyre több, a stúdiótechnikában, ötletes struktúrákban és vaskos mélyek birodalmában jártas dobszóló fonó drum and bass producer is ringbe szállt (ASC, az Inperspective krú, Juju, Psydream, stb…). A mai dubstep hagyaték jelentős részét ugyan egy Nokia telefonon is meg lehet írni (van olyan top producer, aki régebben Playstation-ön komponálta a zenéit), de az egyszerű és a primitív között óriási különbség van… 12-14 éve azt mondták nekem, hogy a minimál túl egyszerű, egysíkú, unalmas, mégis napjaink egyik legfelkapottabb gyűjtője lett. Adjunk még néhány évet neki, hiszen csak most kezd igazán elterjedni. Egész Európában, az Államokban, Ausztráliában és Új-Zélandon kis csoportok terjesztik a vírust és Magyarország sincs igazán lemaradva. 2005 elején még csak amerikai, japán, belga és spanyol közönség előtt lépett fel angol dubstep dj, amikor Pécsre volt hivatalos a Hotflush Records vezetősége (Scuba és El Sid). Azóta megfordult a városban Search&Destroy is, Budapesten Pinch és Boxcutter is tiszteletét tette, továbbá tervben van N-Type, Benga és Skream is. Mára több városban szól rendszeresen bulikban és rádión a dubstep összes vállfaja, a történet csak most kezdődik...


back to cop.underground.hu
Válasz idézéssel
2010-04-29, 23:08 (Üzenet szerkesztésének időpontja: 2010-04-29 - 23:11. Szerkesztette: shirka.)
Üzenet: #2
RE: Dubstep


volt szerencsém élőben hallani, fergeteg! beteg a csávó! meg ááámúgy is ébredjen a topik Big Grin

edit: meghagyok egy kis talpalá valót is Tongue:

Válasz idézéssel
2010-06-30, 06:42
Üzenet: #3
RE: Dubstep
Nemrég kattantam rá, de nagyon rákattantam.
Noisia, Excision, Cyberoptix, Torqux, Borgore, Sub Focus, Nero, Rusko, Datsik
Vááhh Big Grin
Válasz idézéssel
2010-07-01, 05:48
Üzenet: #4
RE: Dubstep
Mint ahogy én is . Big Grin
Elkezdtem próbálkozni azzal hogy vegyítem a psychedelikus témákat dubstep alapokkal , ha minden jól megy nemsokára megosztom veletek is Smile
Válasz idézéssel
2010-12-20, 08:45
Üzenet: #5
RE: Dubstep
Látom van már pár dubstep "függő" Smile
Tarsy: Azokat az előadókat akiket kedvelsz , (nem mindet) pár hónapja vegyítettem!
A saját kedvencek tombolnak a mixemben!Smile

tessék rá fülelni!Smile


Üdv.:Tist
Válasz idézéssel
2011-01-09, 13:03
Üzenet: #6
RE: Dubstep
Mocsok!
Csekkolja, aki szereti Wink

Válasz idézéssel
2011-01-30, 01:23
Üzenet: #7
RE: Dubstep
Lehet befigyelni!Smile
Saját véleményem szerint az eddigi legnagyobb alkotásom!Smile
Ha tetszik dobd tovább!Smile

Válasz idézéssel
2011-01-30, 17:20
Üzenet: #8
RE: Dubstep
Ha lehetne, a saját zenéiteket ne a stílusok topikjába tegyétek, arra ott van a Zenei áttekintő...
Válasz idézéssel
2011-01-30, 18:35
Üzenet: #9
RE: Dubstep
oké!Smile igazad van!Smile bocsi
Válasz idézéssel
2011-06-27, 09:06
Üzenet: #10
RE: Dubstep
Sziasztok! Próbálok Dubstep-eket gyártani, de nem tudom milyen szintivel (VST) kéne csinálni wub-os basszusokat. Próbáltam már sytrussal, gladiatorral, massive-val, de ezek olyan egyformák.


Valami olyasmit szeretnék, ami 0:29-nél bejön.
Válasz idézéssel
Új válasz 


Fórumra ugrás:

KapcsolatFL Studio HungaryVissza a lap tetejéreVissza a tartalomhozMobile VersionRSS Hírforrás