Új válasz 
 
A téma értékelése:
  • 1 Szavazatok - 5 Átlag
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Receptek, hangokra!
2009-10-06, 14:16
Üzenet: #1
Receptek, hangokra!
Üdv. néktek!

Chrypton vasáruján felbuzdulva, én egy olyan témát szeretnék, amelyben mi, aktív és tapasztalt tagok, leírjuk különböző receptjeinket egy , esetleg több hangra, miként legyen egy dob jó ütős, vagy egy ride szép éles stb...

Kezdem én, DOB: Normalizációt mindenképp használok, mixeren belül, pedig 7 band EQ, 250 kHz-s potiját a megfelelő hangig tekerem a 63Hz-essel együtt. Néha Blood Overdrive is kerül rá alapállapotban, vagy Multiband Compressor, de ez utóbbit inkább kihagyom ha lehet!

Basszus:
Multiband Compressor, magas sávot néha levágom teljesen, néha a jobb hangzás érdekében max. negyed állásig tekerem fel, aztána mélyet addig, ameddig nekem kell, valamint ha kell egy kis recsegősebb közép, akkor azt is húzok a mixerével együtt
Válasz idézéssel
2009-10-06, 18:53 (Üzenet szerkesztésének időpontja: 2009-10-07 - 14:57. Szerkesztette: Chrypton.)
Üzenet: #2
 
Jó ötlet!Wink
BASSZUS: Háát, szerintem a compressor az egy picit gyengíti a basszusot, én inkább egy kis bass boost-ot teszek a hangra,(mondjuk általában mindenre teszek egy kis bass boostot, persze azért nem a vakvilágba), ha pedig valami recsegő kell akkor természetesen overdrive jön.

EQ-zni pedig csak a mixerkeverőn, vagy a FL EQ 2-ben szoktam. A többi, meg az egész master pedig a hangoktól függ leginkább. Például a legújabb zenémmel is annyit szenvedtem, mire valami elfogadható lett, és a basszus nem nyomja el az egészet....

Szerk.: delete etwas
Válasz idézéssel
2009-10-10, 08:56
Üzenet: #3
RE: Receptek, hangokra!
Nem rossz, de a multiban comp.-al tudsz a basszuson növelni és elég szép teltséget ad neki Smile
Válasz idézéssel
2009-10-10, 19:19
Üzenet: #4
RE: Receptek, hangokra!
(2009-10-10 08:56)recko Írta:  Nem rossz, de a multiban comp.-al tudsz a basszuson növelni és elég szép teltséget ad neki Smile

Megerősítem! És Vocoderezettek rá a basszusra, dupla olyan jol fog szolni Wink
Válasz idézéssel
2009-10-11, 06:06
Üzenet: #5
RE: Receptek, hangokra!
(2009-10-10 19:19)Acro Írta:  
(2009-10-10 08:56)recko Írta:  Nem rossz, de a multiban comp.-al tudsz a basszuson növelni és elég szép teltséget ad neki Smile

Megerősítem! És Vocoderezettek rá a basszusra, dupla olyan jol fog szolni Wink

Ja, el is hiszem, pláne ezzel az új Vocodex-el Big Grin
Válasz idézéssel
2009-10-11, 09:24
Üzenet: #6
RE: Receptek, hangokra!
Ohh, azzal már lehet csinálni jó kis dolgokat!Wink
Válasz idézéssel
2010-01-29, 09:37
Üzenet: #7
RE: Receptek, hangokra!
A basszust én is átküldöm egy eq-n, ahol levágom a magas és közép tartomány egy részét. Ez attól függ, milyen a zene stílusa, milyen hangok ölelik fel a basszust, hiszen szerintem fontos, hogy a basszus illeszkedjen a környezetébe. Az EQ után átszoktam még nyomni egy compressoron. Ennek a beállítása is lehet 1000+1 féle szintén csak attól függ, hogy milyen hangot akarunk kapni a kimeneten. Ha ez a két elem rajta van a buson akkor már csak bűvészkedek a többi effekttel, mint pl.: Reverb, vocodex, stb....

Kickel szintén EQ az első. Ha mély és öblös kicket szeretnék akkor levágom a magasat és a közepet is (esetleg útólag teszek hozzá magas tartományt, úgy hogy berakok a kick alá egy percussiont.) Aztán compressor és a kickkel nagyából ennyi. Nem szoktam sokat bíbelődni vele, többnyire minimális masterrel is tud jól szólni. Minták esetáben ugyan ezt érdemes csinálni szerintem.

Percussion hangokról még nem szólt senki, ahogy olvasgattam Smile Viszont szerintem (legalábbis houseban) fontos szerepe van ezeknek az apró kattogós, éles hangoknak. Ha egy nagyon alap dob szekciót nézünk ami nincs megvariálva semmi extrával, akkor van egy kickünk, egy snareünk és egy hi hatünk. Ezzel már összelehet ütni valami alap dob szekciót a zene alá. Viszont ha fogunk egy pár percussion hangot és rátesszük hol magasan hol mélyen, hol szaggatva, hol egyben akkor már a dobnak is lesz egyfajta dallama, amire sokkal könyebb ráépíteni bármit is, mint egy nyers tucc-tuccra. Na szóval amit ki akartam hozni ebből, hogy a percussion akkor szól igazán jól, ha magas akkor magasat emeled többit vágod a mély akkor a mélyet emeled a többit vágod. Ezek után pedig delay, reverb, vocodex, stb... a lényeg, hogy dallamos legyen.

Kezdésnek ennyi jutott eszembe, de nagyon reggel van még majd átolvasom délután és potlóm a hiányosságot Smile
Válasz idézéssel
2010-01-29, 10:49
Üzenet: #8
RE: Receptek, hangokra!
Technixx percussion leírásához annyit tennék még hozzá, hogy a magas hangokról vágjunk le minden felesleges mélyet a hang frekvenciabeli fekvésétől függően. A mélyhangokról a 20 Hz-ig minden mélyet vágjunk le. Ha mélyen emelünk, akkor figyelembe kell venni a hangszer típusát, azaz a hang karakterisztikáját, és hogy milyen dallamot játszik. Példa: Ha a basszusunk mondjuk egy nagybőgő, ami C dúrban játszik egy dallamot, akkor célszerű 70 Hz- nél emelni "vastag" EQ görbével úgy, hogy 150 Hz-nél érjen végett az emelés. Ennek oka, hogy a nagybőgő legmélyebb hangja (legvasatagabb húrja) 70 Hz-en szólal meg. Tehát, ha nem csak fülre akartok EQ-zni, akkor a fentieket vegyétek figyelembe. Erről biztosan találtok tankönyveket a neten, aki jól beszél angolul, annak ajánlom Bob Katz – Mastering Audio című könyvét.
Kicsit elkanyarodtam a percussion témától. Smile A percussion hangoknál bevett szokás, hogy szaturálják (Saturation), torzítják (Distortion), vagy túlvezérlik (Overdrive) a hangokat. Ezt asszem Recko is írta. Így sokkal vastagabb keményebb ütős hangokat kapunk. Sokkal érdesebb lesz a hangjuk, de van amikor úgy szeretnék vastagítani egy ütős hangszeren, hogy a lágysága megmaradjon. Például egy snare esetében ez nálam gyakran előfordul. Erre a következő megoldást javaslom. Klónozd le a snare hangmintádat. Az egyes számú hangmintát küld szét szaturációval, vagy torzítóval, majd dobj rá egy EQ-t. Az EQ-ra később térek vissza. Ha ez meg van, akkor fogd meg a másik klónodat és dobj rá egy magas szűrőt. Ezután térj vissza a torzított mintához és vágd le róla a magasat az EQ segítségével, a szűrővel ellátott hangmintádon pedig a mélyet vágd le. A lényeg, hogy amennyire a magasat levágod a torzított mintáról, annyira vágd le a mélyet a szűrős effektezetlen hangról. Az arányokat ízlés szerint fűszerezd. Az így beállított hangmintának iszonyatosan vastag lesz az alja, a teteje pedig finom lágy marad. Ha úgy érzed eltaláltad a megfelelő beállítást, akkor a két csatornát hangosítsd össze, majd küld be őket egy send csatornára, ahol az effektláncban először egy EQ fogadja a jelet, majd tetszőleges effektek sorozata következhet, végül egy vintage compressor, majd egy reverb zárja a sort. Zárójelben jegyzem meg, hogy bizonyos mintáknál jobb, ha nem a reverb, hanem a compressor zárja a sort. Ezt főleg nagy kitartású (decay) reverb beállításoknál célszerű alkalmazni.
Még annyi, hogy a cineknél azért néha illik a magasból és a középből is vágni. Például a lábcinnél én szinte mindig kivágom a 900 Hz környékén lévő frekiket, de ez már ízlés kérdése.
Persze a fenti eljárás leginkább samplerekkel való bűvészkedésben javasolt, ha elő akusztikus hangszerről beszélünk ott már más eljárásokat kell alkalmazni.
Válasz idézéssel
2010-03-09, 07:56
Üzenet: #9
RE: Receptek, hangokra!
Ha már itt vagyok egy kicsit írnék én is.Mivel hardcore-ban alkotok így a torzított dobokhoz tudok adni pár tanácsot / ötletet.
A torzításhoz leginkább a Distroyr és az Ohmforce ohmicide et használom.
Általában pofon egyszerű a képlet, kirakok egy kick et, azt klónozom.Mind a kettőt egy FX re teszem, amin általában egy 7 band EQ, és utána egy Distroyr van. A klónozott kick et pedig filterezem a sample beállításoknál. (leginkább HighPass) .
Többféle megoldás van, és ezerféle variáció, ez csak egy a sok közül.viszont nekem bevált módszer, ezzel szoktam kezdeni ha egy jól torzított kick et akarok csinálni.
Ha viszont valaki saját kick et akar, annak tudom ajánlani a Junglist VST-t.Azzal is jól el lehet szórakozni!Smile
Válasz idézéssel
2010-03-12, 08:21
Üzenet: #10
RE: Receptek, hangokra!
Én az okos Smile
Rájöttem valamire az fl -studióban .
Sokat húztam a számat az fl gyenge keverője miatt . Rájöttem hogy a hiba igazábó nem is olyan nagy hiba . A master és az effektezés módszerével voltak a gondok . Ugyanis kipróbáltam végre a azt hogy minden hangtartományhoz külön chanel-t használok , ezen azt értem hogy külön szűröm a bassdrum-ot , a percusion , a cineket , a dallam szekciót , a bass szekciót , az fx szekciót , stb . És mien jó is az hogy van send chanel ! Ide berakok reverbet , stereo shapert , compressort . A send chanelekhez linkelem be a különböző chanelekhez (bass drum , fx , cin , stb ...) . A master chanelbe meg berakok egy multiband compressort , estleg eq -t , és kész a master felépítés . Hangzásban csúcs , nagyon kielégítően tud igy megszólalni a fruity .
Válasz idézéssel
Új válasz 


Fórumra ugrás:

KapcsolatFL Studio HungaryVissza a lap tetejéreVissza a tartalomhozMobile VersionRSS Hírforrás