Új válasz 
Tutorial 01 - A kezdet
2009-06-25, 20:20 (Üzenet szerkesztésének időpontja: 2009-06-25 - 21:22. Szerkesztette: GeeT.)
Üzenet: #1
 
Kezdeném a telepítést követő első indítástól. Ekkor egy bemutató zene lesz a Default Song. Ezt könnyen átállíthatjuk:
Edit > Preferences.
A General page alatt lesz egy Default Song rész, itt válasszuk ki az Empty Rack-et. Később készíthetünk egy egyedi kezdő sémát és azt adhatjuk meg alapértelmezettként.
Ez után ha új dokumentumot kezdünk, egyedül a Hardware Device lesz látható. Ebbe is köthetünk 16 egységet, de igazából nem lesz rá szükség.

Első lépésben érdemes egy Mixer 14:2 elhelyezése. Ezzel az egységgel végezhető el az effectezés, masterelés.
[Kép: reason01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]

Az első sorban találhatók az Aux szabályzó szép piros potik. Ezekkel lehet a Mixer-re kötött effectező egységek befolyását állítani. Tegyünk is fel mondjuk egy RV-7 Digital Reverb-et. A legegyszerűbb módja, ha jobb gombbal rákattintunk a mixer-re, és a Create alatt kiválasszuk az egységet, így automatikusan összeköti a program őket (ez minden egységnél így van). Ezt az első helyre fogja kötni, tehát az első potival lehet majd szabályozni.
A második sor az EQ, mely a mély és magas szabályzására szolgál. Használatához előbb az EQ felirat mellett látható gombot be kell kapcsolni.
A harmadik sor a hangerőszabályzó, illetve itt lehet elnémítani (M gomb) vagy solo-zni (S gomb), és ballance-olni az adott sávot.
Ha megfordítjuk az egészet (tab), láthatjuk miként kötötte össze a program az egységeket. Nem kell megijedni, annyira nem veszélyes Smile Előjáróba annyit, hogy a vastagabb vezetékek a hangot, a vékonyabbak pedig a vezérlést továbbítják.

[Kép: reason02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]

Vegyük először a mixer hátulját. Bal oldalon vannak szépen beszámozva a bemeneti sávok. Felső a bal (ha csak ide kötsz, mono lesz) alattuk pedig a jobb csatorna. Jobbra haladva láthatjuk az Aux kimenetét (Send Out), alatta pedig a visszatérő, effectezett bemenetet (Return). Ha megnézzük az előbb bekötött Reverb vezetékelését, érthetővé válik, hogy is működik ez.

Az alap dolgokon túl vagyunk, most már ideje megszólaltatni a progit.

Fordítsuk vissza az egész rack-et. Kattintsunk jobb gombbal egy üres részre, és válasszuk ki a Redrum Drum Computer-t. Alapesetben ezt is beköti a progi magától a mixer első sávjába.

[Kép: reason03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]

Ez az egység a dobalapok elkészítésére szolgál. 10 darab wave hangot lehet egyenként betölteni, illetve kész kit-eket. A potik elmagyarázását fölöslegesnek tartom, kb. 2 perc alatt ki fogja tanulni mindenki melyik mire jó Tongue Esetleg az S1, S2 nem lehet világos elsőre. Ezek azt a célt szolgálják, hogy a már fentebb említett Aux-ra kötött egységeket (S1-első effectező, S2-második effectező) a hangok külön-külön igénybe vegyék.
Töltsünk be egy kész kit-et. Bal alul kattintsunk a kis mappa ikonnal ellátott gombra. Válasszuk ki a Reason Factory Sound Bank-ot. Léjpünk be a Redrum Drum Kits mappába. Itt lesznek stílusokra bontva a kit-ek, illetve egy xclusive drum-stored mappa. Utóbbiba vannak a sima hangok, ha egyenként szeretnénk kiválogatni őket, de ehhez a Redrum tetején lévő mappa ikonok valamelyikére kattintva kell kiválasztani a kívánt hangot. Lépjünk be a stílusunknak megfelelő mappába, és válaszunk ki egy kit-et.
Alul található a nagyobb részt elfoglaló pattern szerkesztő. A RUN gomb indítja el az egészet, mellette lehet kiválasztani mely patternt szeretnénk szerkeszteni (4x8 patternünk lehet egy Redrumba). Ezután a lépések számát adhatjuk meg amely legfeljebb 64 lehet. A Shuffle értelemszerűen randomizálja a hangok lejátszásának idejét. Emellett lehet kiválasztani ha több lépést adtunk meg, hogy mettől meddig szeretnénk ezeket szerkeszteni. Ezt követi a hang dinamikáját szabályzó kis kapcsoló és végül a Flam, ami elcsúsztatja a kiválasztott hangot. Kiválasztáshoz kapcsoljuk be a Flam-t majd a kívánt hang felett lévő "LED"-re kell kattintani.
Készítsünk el két patternt. A Redrumon legfelül a play gombra kattintva meghallgathatjuk a hangokat, majd a sáv legalján a Select-el kiválasztjuk amelyiket használni szeretnénk. Lent a pattern szerkesztőbe készítsük el a kívánt loopot a hangok dinamikáját állítva stb. Ezt ismételjük meg az A2-es patternen, csak mondjuk egy felpörgést vagy valami más elrendezésű loopot szerkesszünk. A RUN gombbal meghallgathatjuk, mit is alkottunk.

Az automatizálás

A Reason ablak legalján lehet megszerkeszteni a zenét az idő tengelyén. A felső sorba vannak a szerkesztéshez szükséges gombok, alatta bal oldalt az egységek, jobb oldalt pedig maga a szerkeszthető rész. Váltsunk át szerkesztő módra, az első gomb segítségével (Switch to Edit Mode).

[Kép: reason04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]

Válasszuk ki a Redrum-unkat bal oldalt. A kis ceruzát választva itt akár megrajzolhatjuk melyik hang mikor szóljon, de most használjuk a pattern-eket. Kattintsunk a Create Pattern Lane-re. Így kapni fogunk egy új sort ahova berajzolhatjuk mettől meddig szóljon az adott pattern. Mondjuk most rajzoljuk be a 3. egészig az A1-es patternt, és a 4. egészre az A2-eset.

[Kép: reason05_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]

Indítsuk el a zenénket a legalsó Play gombbal.
És elkészült az első automatizált Reason zenénk! Smile

Más dolgok is, mint például potik automatizálására is van lehetőség, ennek a legegyszerűbb módja, ha jobb gombbal rákattintasz az automatizálni kívánt potira, és kiválasztod az Edit Automation-t. A másik lehetőség, hogy szerkesztő módban kiválasztod az egység track-jét, és az Automation alatt kiválasztod azt, amit automatizálni szeretnél.

Ennyi lett volna az első tutorial, remélem sokat segített Smile
Válasz idézéssel
2009-06-25, 20:25
Üzenet: #2
RE: Tutorial 01 - A kezdet
Szerintem az ilyesmit videó formájában a legkönnyebb elmondani. Könnyen bele lehet gabalyodni így Smile
Válasz idézéssel
2009-06-26, 04:54
Üzenet: #3
RE: Tutorial 01 - A kezdet
asszem kezdem érteni hogy miért 1,94 Giga a letöltés Big Grin
Válasz idézéssel
2009-06-26, 05:39
Üzenet: #4
RE: Tutorial 01 - A kezdet
(2009-06-26 04:54)Mpici Írta:  asszem kezdem érteni hogy miért 1,94 Giga a letöltés Big Grin

Igazából a mellékelt hanganyag foglal sok helyet:

Reason Factory Sound Bank - 738MB
Orkester - 558MB

(Reason 4-ben)
Válasz idézéssel
2009-06-26, 09:18
Üzenet: #5
RE: Tutorial 01 - A kezdet
Főleg a samplerek hangjai. Főleg a komolyabb zongoráké, gitároké. Izzasztja a gépet rendesen. Smile
Válasz idézéssel
2009-06-26, 09:59
Üzenet: #6
RE: Tutorial 01 - A kezdet
ha valaki csak a reason szinti hangszineivel akar dolgozni,elég az fl studioban a rewire-rel ősszekőtni!én is igy használom!Big Grin
Válasz idézéssel
2009-06-29, 10:48
Üzenet: #7
RE: Tutorial 01 - A kezdet
hasznos tutorial, de továbbra sem szimpatikus nekem ez a program
Válasz idézéssel
2010-01-08, 10:24
Üzenet: #8
RE: Tutorial 01 - A kezdet
A Reasonnel csak az az egyetlen baj, hogy nincs benne Audio sávSad Vokált is Dr Rex be rakok feldarabolva, így ha megállok a zene közepénél, akkor le tudja onnan is játszani, nem kell az elejéről indítani.Ja meg hogy a hangok alapból olyan "műanyagok", tehát a hangzásvilágán lehetne csiszolni, de mondjuk ez az effektekkel meg a masterrel külön megoldható. De amúgy nagyon szeretemTongue
Válasz idézéssel
2010-01-08, 13:10 (Üzenet szerkesztésének időpontja: 2010-01-08 - 13:12. Szerkesztette: Plainsman.)
Üzenet: #9
RE: Tutorial 01 - A kezdet
Mutatok egy kis trüköt hogyan lehet vocalt wav-ba belerakni a ReasonbaBig GrinBig GrinBig Grin
Válasz idézéssel
2010-04-03, 10:55
Üzenet: #10
RE: Tutorial 01 - A kezdet
Lento Violento On Reason Tutorial



part 3.

Válasz idézéssel
Új válasz 


Fórumra ugrás:

KapcsolatFL Studio HungaryVissza a lap tetejéreVissza a tartalomhozMobile VersionRSS Hírforrás